Tüm Blockchain Analiz Sağlayıcıları Aynı Değildir ve FATF’nin İkinci 12 Aylık İncelemesinden Elde Edilen Diğer Görüşler
Mali Eylem Görev Gücü (FATF), kara para aklama ve terörizmin finansmanıyla mücadele (AML/CFT) ile ilgili küresel standartları belirleyen hükümetler arası bir organdır.
Bu ayın başlarında, FATF yayımlanan (https://www.fatf-gafi.org/media/fatf/documents/recommendations/Second-12-Month-Review-Revised-FATF-Standards-Virtual-Assets-VASPS.pdf) onun Sanal Varlıklar ve Sanal Varlık Servis Sağlayıcıları üzerinde Revize FATF Standartlarının İkinci 12 Aylık Yorum iki yıl sanal varlıklar (VA) s ve Sanal Varlık Servis Sağlayıcıları üzerinde AML / CFT gereksinimlerini kesinleşmiş FATF (VASPs) sonra, , kripto para borsaları dahil. Bu son sürümde, FATF, ilk 12 aylık gözden geçirmeden bu yana yetki alanlarının ve özel sektörün gereklilikleri benimsemede kaydettiği ilerlemeyi ve ayrıca sanal varlıklar sektörünün tipolojileri, riskleri ve piyasa yapısındaki herhangi bir değişikliği izlemeyi değerlendiriyor.
Rapordan aşağıda tartışacağımız birkaç önemli çıkarım var, ancak bir bölüm özellikle dikkate değer: eşler arası (P2P) işlemler – bir VASP içermeyen işlemler – yedi farklı blok zinciri analizi tarafından sağlanan verilerin karşılaştırması sağlayıcılar.
FATF’nin sağladığı çizelgelere dayanarak , blockchain analitik şirketleri tarafından sağlanan veriler önemli ölçüde değişti. Aslında o kadar önemli ki, FATF “grafiklerden net sonuçlar çıkarmanın zor olduğunu” belirtti.
Bağlam açısından, FATF Standartları şu anda P2P işlemleri için geçerli değildir. Kuruluş, FATF’nin Haziran 2019’da Standartlarını revize etmesinden bu yana değişip değişmediğini, sanal varlık transferlerinin bir VASP ile veya onsuz (yani P2P işlemleri) ne ölçüde gerçekleştiğini daha iyi anlamak için veriler için Chainalysis ve diğer blok zinciri analiz sağlayıcılarına ulaştı ve P2P işlemleriyle ilişkili ML/TF riski. FATF, nihayetinde P2P işlemlerine doğru net bir kayma görmedikleri sonucuna vardı.
Aşağıda, blockchain analiz sağlayıcılarından gelen verileri içeren grafikler bulunmaktadır. Lütfen buradaki veri noktalarından hiçbirinin Chainalysis’in yasa dışı faaliyetlerle ilgili daha önce yayınladığı verilerle uyumlu olmadığını unutmayın. FATF, bu sonuçlara ulaşmak için sağlayıcıların ham verilerini ve kendi hesaplama yöntemlerini kullandı.
2016-2020 yılları arasında VASP olmadan gerçekleşen bitcoin işlemlerinin oranı (solda: işlem sayısı; sağda: USD değeri)
Aşağıda incelemeden üç paket daha var.
İlerleme kaydedildi
58 yargı bölgesi, revize edilmiş FATF Standartlarını uygulamak için gerekli mevzuatı çıkardıklarını bildirdi. Bu yargı alanlarından 52’sinde VASP’lere izin veren bir düzenleyici rejim bulunurken, bu yargı alanlarından 6’sı VASP’leri yasaklamıştır. Standartları henüz uygulamayan diğer 70 rapor veren yargı bölgesinden 26’sı, mevzuat veya kural oluşturma yoluyla VASP’ler için düzenlemeleri uygulama sürecindedir.
Kripto para birimi işletmelerinin denetimine sahip olmak, sektördeki tüketici güvenini artırır, VASP’lerin ne yapmalarına izin verilmediğini ve yasal yükümlülüklerinin neler olduğunu bilerek güvenlikle çalışmasına olanak tanır ve kripto para birimi ekosisteminin güvenli bir şekilde büyümesine olanak tanır.
FATF Standartlarının uygulanmasında hala ele alınması gereken büyük boşluklar var.
FATF’yi özellikle ilgilendiren konu, daha yaygın olarak “Seyahat Kuralı” olarak adlandırılan Tavsiye 16’nın uygulanmasıdır. Seyahat Kuralı, VASP’lerin, kullanıcıları tarafından belirli bir boyutun üzerinde başlatılan kripto para birimi işlemlerinin yaratıcılarını ve lehtarlarını tanımlaması gerektiğini belirtir. Bu işlemlerin karşı tarafının da bir VASP olduğu durumlarda, orijinal VASP bu kullanıcı bilgilerini ikinci VASP’a iletmelidir. Birçok yargı bölgesi bu Tavsiye Kararını uygulamak için mücadele etti.
Seyahat Kuralı ile ilgili geçtiğimiz yıl bazı ilerlemeler kaydedilmiştir, 10 yargı yetkisi artık Seyahat Kuralını uygulayan ve uygulayan ve diğer 14 yargı yetkisi de gereklilikler getirmiş, ancak bunları henüz uygulamaya koymamıştır.
FATF’nin belirttiği gibi, Seyahat Kuralı’nın uygulanmasındaki zorluklardan biri, Standartları yayınlandığında mevcut olmayan teknolojik çözümlerdir. Ancak şimdi, VASP’lerin seyahat kuralına uymasını sağlayabilecek, Chainalysis’in Notabene ile entegrasyonu da dahil olmak üzere çeşitli teknolojiler ve araçlar mevcut. şüpheli etkinlik ve düzenleyici gereksinimlerini karşılayın.
Fidye yazılımıyla ilgili kripto para birimi kullanımı riskini azaltmak bir önceliktir
FATF, fidye yazılımı saldırılarındaki endişe verici artıştan endişe duymakta haklı. Yakın tarihli bir raporda Chainalysis, başka hiçbir kripto para birimi tabanlı suç kategorisinin 2020’de daha yüksek bir büyüme oranına sahip olmadığını ve bu eğilimin 2021’de de devam ettiğini kaydetti.
Colonial Pipeline saldırısında olduğu gibi, fidye yazılımı ödemelerinin kurtarılmasında bazı kolluk kuvvetleri başarıları elde edilmiş olsa da , durum her zaman böyle değildir. Fidye yazılım sorununu ele almak için şirketlerin öncelikle saldırıların oluşmasını önlemek için siber güvenlik önlemlerini iyileştirmesi, kamu ve özel sektörün birlikte çalışarak saldırıları meydana geldiğinde tespit etmesi ve zamanında bilgi paylaşması, ve müfettişler, yasadışı elde edilen kripto para birimi gelirlerini nakit çıkış noktalarına kadar takip etmelerine ve fidye yazılımı tedarik zinciri hakkında diğer önemli bilgileri toplamalarına izin verecek blockchain analitiği gibi ihtiyaç duydukları kaynaklara sahip olmalıdır.
Sırada ne var?
FATF, kripto para birimi düzenlemesi için standartlar belirleme sürecinde sonraki üç adımı özetledi.
1. Ekim 2021’de FATF , Kamu ve Özel Sektörler için Sanal Varlıklar ve VASP’ler hakkında revize edilmiş Rehberini yayınlamayı planlıyor . Bu Kılavuz, “sanal varlığın ve VASP’ın tanımı, sözde sabit paralar, P2P işlemleri, VASP’lerin tescili ve lisanslanması, seyahat kuralı ve VASP denetçileri arasında uygulamaya yardımcı olacak uluslararası işbirliği” ile ilgili güncellemeleri içerecektir.
2. Kasım 2021’e kadar FATF, VASP Süpervizörleri arasında Bilgi Paylaşımı ve İşbirliği İlkelerini yayınlamayı planlıyor .
3.FATF, üyeleri ve daha geniş Küresel Ağı için sanal varlıklar ve VASP’ler hakkında “politika yapıcıları, yetkili makamları ve değerlendiricileri.
Bu inceleme, FATF’nin kripto para birimleriyle ilişkili AML/CFT risklerini azaltma konusunda ciddi olduğunu vurgulamaktadır. Ekim ayından sonra, FATF kripto para birimleriyle ilgili bir sonraki kılavuzu sonuçlandırdığında, yeni kılavuzu uygulamak için kural oluşturma veya yasama süreçlerinde yer alan FATF yargı yetkilerinde muhtemelen bir artış göreceğiz.
Metnin aslına ulaşmak için:
https://blog.chainalysis.com/reports/fatf-12-month-virtual-asset-review-2021